Museum Plantin-Moretus opent de deuren

Persvoorstelling op 27 september - 11 uur

Op 30 september 2016 opent het nieuwe Museum Plantin-Moretus, UNESCO Werelderfgoed de deuren voor het publiek. Met een nieuwe museumpresentatie, een nieuw depot en een nieuwe leeszaal is het museum aan de Antwerpse Vrijdagmarkt klaar voor de toekomst. De nieuwe presentatie neemt de bezoeker mee in het bijzondere verhaal van de vooruitstrevende uitgever Christoffel Plantin en zijn schoonfamilie Moretus. Filmische interventies, soundscapes, en een plek waar iedereen zelf aan de slag kan: nog meer dan voorheen komen het huis, de uitgeverij en de familie tot leven.

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd op de perspreview

van het nieuwe Museum Plantin-Moretus

op DINSDAG 27 september om 11 uur

Vrijdagmarkt 22, 2000 Antwerpen

10.45 uur    ontvangst  met koffie

11 uur         verwelkoming door Iris Kockelbergh, directeur

toelichting door Sven Gatz, minister voor Cultuur

toelichting door Philip Heylen, schepen voor Cultuur Antwerpen

toelichting over het openingsweekend

11.45 uur     rondleiding in de nieuwe opstelling door Iris Kockelbergh met toelichting in het nieuwe depot en leeszaal   door Philippe Vierin, NoArchitecten en in de nieuwe opstelling door de scenografen Leen De Brabandere en Caroline Voet.

13 uur           lunchbuffet

mogelijke interviews

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen en/of interviews aan te vragen via [email protected]

Anneleen Decraene