Museum Plantin-Moretus viert 500 jaar Christoffel Plantijn

Persvoorstelling op 12 maart om 11 uur

500 jaar geleden werd Christoffel Plantijn geboren. Hij werd de belangrijkste drukker-uitgever van zijn tijd. In 2020 zet het Museum Plantin-Moretus deze bijzondere man in de bloemetjes met een feestjaar. Het programma biedt een verrassende kijk op een veelzijdig man: Christoffel Plantijn als inspirator, reiziger, briefschrijver én bewoner van de bewogen 16de eeuw. Een verjaardagsfeest op zondag 15 maart trapt de festiviteiten op gang.

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd op de persvoorstelling op 12 maart om 11 uur in het Museum Plantin-Moretus naar aanleiding van het feestjaar.

10.30 uur   Ontvangst met koffie

11.00 uur    Verwelkoming en toelichting door Iris Kockelbergh, directeur Museum Plantin-Moretus

Toelichting door Nabilla Ait Daoud, schepen voor cultuur Antwerpen

Toelichting door An Eisendrath, studio Anorak