Prijs Frans Dille 2018 - 2019

De veelzijdige Antwerpse kunstenaar Frans Dille (1909-1999) was een gevierd graficus, tekenaar, aquarellist en een inspirerende docent. Zijn grafisch werk was te zien op tal van nationale en internationale tentoonstellingen en zijn illustraties prijkten in dag-, week- en maandbladen. Frans Dille schonk bijna zijn gehele grafische oeuvre aan het Prentenkabinet van het Museum Plantin-Moretus.

Om de drie jaar dingt veelbelovend talent in de teken- en of grafiekkunst mee naar de Prijs Frans Dille. Deze Prijs wordt toegekend aan studenten en recent afgestudeerden uit het hoger kunstonderwijs.

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd op de prijsuitreiking en opening van de zevende editie van de Prijs Frans Dille op zaterdag 26 januari om 11 uur.

• Verwelkoming door Iris Kockelbergh, directeur Museum Plantin-Moretus
  • Toespraak door Nabilla Ait Daoud, schepen voor cultuur van de stad Antwerpen
  • Gelegenheidstoespraak door Catherine de Braekeleer, directeur van het Centre de la Gravure et de l'Image imprimée in La Louvière
  • Prijsuitreiking door Prof. Peter De Deyn, voorzitter Prijs Frans Dille
  • Receptie en rondgang door de tentoonstelling

Van zaterdag 26 januari tot zondag 10 maart 2019 ontdekken bezoekers de werken van de laureaten en een selectie van het werk van de overige deelnemers in de tentoonstelling in het Museum Plantin-Moretus.

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen via [email protected]

Perscoördinator Musea en Erfgoed, Stad Antwerpen

Anneleen Decraene

Verantwoordelijke Marketing & Communicatie Museum Plantin-Moretus, Stad Antwerpen

Over Museum Plantin-Moretus

Het Museum Plantin-Moretus is het enige museum dat op de Unesco-werelderfgoedlijst staat. Het is het originele woonhuis en drukkerij van de uitgeversfamilie Plantin-Moretus in hartje Antwerpen. Hier wordt het verhaal verteld van driehonderd jaar familiegeschiedenis en ondernemerschap: met de oudste drukpersen ter wereld, familieportretten geschilderd door huisvriend Peter Paul Rubens en de originele Garamond-letter die op ieders computer prijkt.

Het Museum Plantin-Moretus in beeld

Met de steun van: